The Last Day
S2, E20: Damon reveals that he is willing to go to incredible lengths to protect Elena from falling victim to Klaus's plans, but his actions put him at odds with Stefan - and the tension between them escalates into full-blown conflict. Tyler returns to Mystic Falls after getting an unsettling phone call. With the full moon marking the arrival of the sacrifice ritual, Stefan and Elena spend a romantic day together.