The Loyalty in the Lie
S11, E1: Six months after the events of last season, Booth, Brennan, daughter Christine and the new baby are ostensibly living a dream life, a world away from the murder-filled life they left behind. But a case with close personal ties to the couple compels Brennan to become involved in the forensic analysis of the remains, and Booth mysteriously goes missing, prompting an FBI investigation into his whereabouts led by Agent Grace Miller, who works closely with FBI Agent James Aubrey on the case. However, tensions rise when Miller tries to investigate one of the team’s own as the primary suspect. The case also brings Brennan into contact with a member of Booth’s family, and “squintern” Arastoo Vaziri, who has been filling in as lead forensic anthropologist during Brennan’s absence, hopes the temporary position becomes permanent.