Thomas Gardesse, a traveling alarm systems salesman, is arrested for a minor offense and sentenced to six months imprisonment. To win the respect of his fellow inmates, he claims he is "The Marquis," a brilliant robber whose identity has remained a mystery. Two weeks before his release, an armed robber named Quentin Tasseau helps him escape and takes him to Manila so he can take part in a robbery whose mastermind requires the talents of the Marquis...