In 1970s New York City, Studio 54 is the epicenter of sex, drugs and disco music. It's there that up-and-comer Shane O'Shea (Ryan Phillippe) endeavors to make his big-city dreams come true. After catching the eye of the nightclub's owner, Steve Rubell (Mike Myers), Shane quickly rises from busboy to bartender. While coat-check girl Anita (Salma Hayek) tries to get her big break as a singer, Shane finds himself smitten with soap-opera starlet Julie Black (Neve Campbell).