Jan Svankmajer's Alice is a creepy and disturbing adaptation of Lewis Carroll's original vision. Combining a live-action Alice with a stop-motion Wonderland filled with threatening, bizarre characters, the film brilliantly marries a sly visual wit with piercing psychological insight.