Che: Part One
The first of an epic two-part biopic of the Argentinian doctor who turned global revolutionary. The film kicks off in Mexico in 1955, with Guevara signing up to Fidel Castro's campaign to overthrow Cuba's Batista regime, and moves swiftly on to document the events that occurred after they landed on Cuba in 1957, ousting Batista in 1959 and establishing the island as an independent socialist state.