Clemency
Years of carrying out death row executions have taken a toll on prison warden, Bernadine Williams. The emotional wedge in her marriage grows. Memories of a recently botched execution plague her daily. As she prepares to execute another inmate, Bernadine must confront the psychological and emotional demons her job creates, ultimately connecting her to the man she is sanctioned to kill. Written & directed by Chinonye Chukwu and starring Alfre Woodard, Aldis Hodge, Richard Schiff and Wendell Pierce, ‘Clemency’ won the Grand Jury Prize at the 2019 Sundance Film Festival.