Concerned Citizen
In this wickedly funny satire of middle-class mores, liberal gay man Ben moves with his partner into an apartment in a run down but up-and-coming neighbourhood. In an effort to improve the area, Ben plants a tree outside his building, a good deed which unwittingly triggers a series of events that result in the brutal arrest of an Eritrean immigrant. Guilt-stricken, and with his vision of himself and society shaken, Ben experiences a crisis that threatens to destroy his relationship and aspirations of fatherhood. Writer-director Idan Haguel's dark comedy mercilessly dissects the insidious ways in which privilege and entitlement can unleash the prejudice within.