Eastern Front
On February 24, 2022, Yevhen, together with his friends, volunteered to join the first aid squad on the front line. They provided life-saving support and evacuation of the wounded. This film reveals the experiences of these young men for six months full of drama, despair, fear, hatred, bitterness, love, and, most importantly, faith in victory. As they left for the front, they sent their families to the rear – to a village in western Ukraine. All of them come to this idyllic place for a couple of days to baptise the nine-month-old son of one of our protagonists. As soon as they rise from the celebratory feast, they have to go back to the front...