Ernest Cole: Lost and Found
Ernest Cole, a South African photographer was the first to expose the horrors of apartheid to a world audience. His book House of Bondage, published in 1967 when he was only 27 years old, led him into exile in NYC and Europe for the rest of his life, never to find his bearings. Raoul Peck recounts his wanderings, his turmoil as an artist and his anger, on a daily basis, at the silence or complicity of the Western world in the face of the horrors of the Apartheid regime. He also recounts how, in 2017, 60,000 negatives of his work were discovered in the safe of a Swedish bank.