Expedition Everest
In a groundbreaking expedition on Mount Everest, dozens of scientists converge to investigate what secrets the world’s highest peak has to tell us about our changing climate. The notorious Khumbu Glacier is mapped in stunning detail, biologists study extreme lifeforms, and a team of Sherpas and climate scientists climb straight towards the “death zone” to install the highest weather station in the world.