Fitzcarraldo
One of Werner Herzog's most acclaimed and audacious films, Fitzcarraldo tells the incredible story of Brian Sweeney Fitzgerald ('Fitzcarraldo' - Klaus Kinski), an opera-loving fortune hunter who dreams of bringing opera (specifically Caruso) to a remote trading post in the heart of the Peruvian jungle. With the help of the beautiful Madam Molly (Claudia Cardinale), his loyal crew and an indigenous tribe, Fitzcarraldo journeys up the rivers of the Amazon hauling his steamship over a mountain in order to access the riches of hitherto unexploited rubber territory.