Incendies
From Denis Villeneuve, the director of DUNE (Part 1 & 2), PRISONERS, BLADE RUNNER 2049, ENEMY and ARRIVAL comes the 2010 Academy Award Nominee for 'BEST FOREIGN LANGUAGE FILM", listed on IMDB's TOP 250 BEST RATED FILMS OF ALL TIME based on Lebanese play-writer Wajdi Mouawad's award winning play. Nawal (Lubna Azabal), a dying Middle Eastern woman in Montreal, leaves letters for her twin children to be read after her death. Jeanne must deliver her letter to their unknown father, while Simon's letter reveals the existence of a brother they never knew. As the siblings journey to the Levant separately, they encounter acts of brutality and uncover a shocking family history that profoundly impacts their lives.