Nobuyuki Tsujii/Valery Gergiev: At White Nights
The blind up-and-coming Japanese pianist Nobuyuki Tsujii, an astonishing genius on his instrument, plays for the first time ever under the Russian conductor Valery Gergiev at the Mariinsky Theatre in Saint Petersburg. During the White Nights Festival – dedicated to the season of the midnight sun – he interprets works by the Russian composers Tchaikovsky, Rachmaninov and Shostakovich, including Tchaikovsky’s famous Piano Concerto No. 1 and Shostakovich’s gloomy Symphony No. 14. As a bonus Nobuyuki Tsujii performs his own elegy for the victims of the tsunami in 2011, a stirring and moving piece dedicated to his home country Japan.