One Second
The long-awaited feature from award-winning director Zhang Yimou (Hero, House of Flying Daggers), One Second is a tragicomic tale in the vein of Cinema Paradiso, set during the Chinese cultural revolution. The film follows an escaped convict in Northwestern China, seeking out a film reel which contains footage of his estranged daughter. After arriving in a nearby village, he crosses paths with a homeless girl who is also desperate for the film reel and will steal it by any means. The enigmatic film reel that sets them apart soon becomes the root of their unexpected friendship. Featuring stunning cinematography of the Gobi desert along the Silk Road of Western China, Zhang Yimou’s heartfelt and often humorous feature is a bittersweet love letter to the power of cinema on both a personal and collective level.