Pay It Forward
A social studies teacher sets his class the task of thinking up a practical plan to make the world a better place. A boy's inspired idea of doing someone a good turn, and then asking them to repay the favour to three new people, soon affects an ever-widening circle of people, starting with the youngster's mother, his teacher and a local junkie.