Rebellion
April 1988, Ouvéa Island in the French colony of New Caledonia. 30 policemen are kidnapped by Kanak separatists. 300 French special-forces operatives are sent to restore order. Two men face off: Philippe Legorjus, captain of the GIGN, an elite counter-terrorism police unit, and Alphonse Dianou, the rebels' leader. They attempt to find a peaceful solution based on common values and dialogue. But, against the backdrop of presidential elections in France, the political stakes are high, and order is not necessarily a moral question. With this violent and troubling saga based on real-life events, Mathieu Kassovitz makes a powerful comeback in front of and behind the camera.