Stargirl
Leo Borlock (Graham Verchere) is an average student at Mica High School. He gets decent grades, is a member of the school’s marching band and has always been content flying under the radar. But all that changes when he meets Stargirl Caraway (Grace VanderWaal) — a confident and colorful new student with a penchant for the ukulele — who stands out in a crowd. She is kind, finds magic in the mundane and touches the lives of others with the simplest of gestures. Her eccentricities and infectious personality charm Leo and the student body, and she quickly goes from being ignored and ridiculed to accepted and praised, sending Leo on a rollercoaster ride of emotions. A celebration of individuality, kindness and the power of the human spirit, “Stargirl” is directed by Julia Hart from a screenplay by Kristin Hahn and Julia Hart & Jordan Horowitz based on the novel by Jerry Spinelli. The film stars singer/songwriter Grace VanderWaal in her film debut, Graham Verchere, Karan Brar, Maximiliano Hernandez, Darby Stanchfield and Giancarlo Esposito. “Stargirl” is produced by Ellen Goldsmith-Vein, p.g.a., Lee Stollman, p.g.a., and Kristin Hahn, p.g.a., with Jordan Horowitz, Jim Powers, Jerry Spinelli, Eddie Gamarra, Catherine Hardwicke and Jonathan Levin as executive producers. Warning: Some flashing-lights scenes in this film may affect photosensitive viewers.