Switchblade Romance
A carnage heavy, no holds barred stalk and slash fright-fest that recalls the genre’s late ‘70s heyday. Switchblade Romance is an uncompromising and brilliantly unsettling film from writer-director Alexandre Aja. Best friends and holidaying students Marie (Cécile De France) and Alex (Maïwenn) travel to the countryside to visit Alex’s parents. When a homicidal maniac turns up at the house, leaving a trail of corpses in his wake, Alex and Marie are forced to fight for their lives with some heavy-duty weaponry. With heart-pounding pace as brutal as it is husky, truck-driving killer Switchblade Romance delivers a truly visceral experience. Undoubtedly the film that horror junkies have been waiting for, viewing alone is not advised.