The Hypnotist
In the middle of a dark December night, psychiatrist Erik Maria Bark (Mikael Persbrandt – The Hobbit: The Desolation of Smaug) is woken by a telephone call from a hospital in Stockholm. Detective Inspector Joona Linna (Tobias Zilliacus) asks for his immediate help in treating an unconscious patient suffering from acute trauma. He hopes that Erik will be able to communicate with the young boy through hypnosis, enabling the police to question him. They intend to find out who brutally murdered his parents and younger sister, in order to track down and save his mysteriously missing older sister before it is too late. Directed by Lasse Hallström (What’s Eating Gilbert Grape), The Hypnotist is a tense and brutal crime thriller based on the Swedish novel of the same name, by Lars Kepler.