The Lady
THE LADY, directed by Luc Besson (The Fifth Element), is the extraordinary story of Aung San Suu Kyi (Michelle Yeoh) and her husband, Michael Aris (David Thewlis). It is also the epic story of the peaceful quest of the woman who is at the core of Burma's democratic movement. Despite distance, long separations, and a dangerously hostile regime, their love endures until the very end. A story of devotion and human understanding set against a backdrop of political turmoil that continues today. THE LADY was written over a period of three years by Rebecca Frayn. Interviews with key figures in Aung San Suu Kyi's entourage enabled her to reconstruct for the first time the true story of Burma's national heroine.