The Learning Tree
Newt Winger is a sensitive teenager who dreams often and big ... and from whom his mother dreams even bigger. Gordon Parks (Shaft) proves a triple threat as director, producer and screenwriter of this film version of his autobiographical novel about Winger, a young black man coming of age in small-town Kansas during the 1920s.