The Mauritanian
Based on the NY Times best-selling memoir "Guantánamo Diary" by Mohamedou Ould Slahi, this is an inspiring true story of Slahi's fight for freedom after being detained and imprisoned without charge by the U.S. Government for 14 years. Alone and afraid, Slahi (Tahar Rahim) finds allies in defense attorney Nancy Hollander (Jodie Foster) and her associate Teri Duncan (Shailene Woodley) who battle the U.S. government in a fight for justice that tests their commitment to the law and their client at every turn. Their controversial advocacy, along with evidence uncovered by a formidable military prosecutor, Lt. Colonel Stuart Couch (Benedict Cumberbatch), uncovers shocking truths and ultimately proves that the human spirit cannot be locked up. THE MAURITANIAN is a commentary on the importance of the Rule of Law and extremism of all kinds, but is also a tender, funny, uplifting film about Mohamedou, an extraordinary man whose humanity triumphed, leaving those around him profoundly changed.