A story that will reveal the worst and the best in the hearts of men. A baby girl is rescued by a woodcutter's wife when she is thrown from one of the many trains that constantly pass through the forest. This "most precious of cargoes" will transform the lives of the poor woodcutter's wife and her husband, as well as those whose paths the child will cross - including the man who threw her from the train.