Violette
Born out of wedlock early in the last century, impoverished and unloved Violette Leduc (Emmanuelle Devos, Coco Before Chanel) meets Simone de Beauvoir (Sandrine Kiberlain, The Apartment) in post war Saint-Germaindes-Pres. An intense lifelong relationship develops between the two women authors, based on Violette’s quest for freedom through writing and on Simone’s conviction that she holds in her hands the destiny of an extraordinary writer. Based on the true story of French novelist Violette Leduc, Violette is directed by Martin Provost (Séraphine).