White Denim - At The Fader Sideshow
The jam indie rock trio White Denim hail from Austin, Texas, where bandmates Josh Block (drums), Steve Terebecki (bass), and James Petralli (guitars, vocals) first set up shop in 2005. All three members were veterans of the Austin scene; Block and Petralli had previously played together in the alt-rock band Parque Torche, while Terebecki was a member of Peach Train. Drawing from a number of punk and garage rock influences, the group fashioned a hard-hitting sound with crunchy guitar riffs and frantic energy.