ALVINNN!!! and The Chipmunks
Talking Teddy / Principal Interest
Theodore's new talking teddy bear drives Alvin and Simon crazy. Alvin is not thrilled about going back to school, until he sees the new principal.
A is for Alien / Jeanette Enchanted
When Theodore disappears from his bed, Alvin is convinced that he has been kidnapped by aliens. The Chipmunks and Chipettes join forces to give Jeanette a magical, fairy tale birthday.
After a fight with Brittany, Eleanor decides to move in with Alvin and his brothers. Theodore posts a video of himself rapping on the Internet and it becomes a big hit.
Alvin believes a neighbour is responsible for a recent diamond heist. Alvin tries to get out of the annual family day picnic with Dave to go to a big soccer game.
Dave gets a parenting app to help supervise the Chipmunks. Alvin, Simon and the Chipettes give Theodore conflicting dating advice when they believe he has a crush on a girl.
Alvin catches Simon taking a test to discover his soul mate. Simon and Alvin decide to rebel and launch their own campaigns for class president.