Backyard Envy
High-end landscape designers James DeSantis, Garrett Magee and Melissa Brasier re-imagine outdoor spaces and help their clients turn the ordinary into the extraordinary.
Water, Fire & Fountain Grass
Problems arise during a job when Melissa and the construction team strike water while building a stone patio. Garrett creates a beach-inspired rooftop meadow, but things get hot while adding some extra flare to the planter boxes.
To Bee or Not to Bee
The Manscapers strive to deliver a colourful back garden makeover after learning their new clients are allergic to bees. James and Mel agree to landscape an East Village rooftop for a friend.
A Brooklyn couple has a blank-slate backyard and a big budget, but progress is slowed by non-stop check-ins and micro-management. Meanwhile, everyone is on edge while landscaping a hotel's rooftop bar for a pair of ultra-picky clients.