While on a seemingly endless summer vacation with his Grandpa Max and Cousin Gwen, Ben Tennyson discovers an alien watch – the Omnitrix. This amazing device gives Ben the ability to transform into any one of ten spectacular and powerful aliens!
The Filth
Ben is tasked with cleaning the Rust Bucket, but when he is tricked into letting the villainous and vile Fly Guys steal it, he must chase them down before they create an unstoppable maggot monster with sights firmly set on destroying Las Vegas.
Waterfilter
Ben, Gwen, and Max's trip to Niagara Falls is cut short by the horrid Hydromanders, creatures menacing them and their fellow tourists.
While winning big on a Sumo Slammers video game, Ben gets the idea to win a wrestling match for real – until an intimidating wrestler named Iron Kyle decides to make it a true challenge.
Ben and Gwen’s camping trip is interrupted by the emotionless Weatherheads – Gust-o, Hail-o, & Shock-o – but a malfunctioning Omnitrix firing out a mishmash of aliens may not be the forecast for success.
In a peaceful coastal town, Ben must not only face the archaic antagonist Steam Smythe and his latest creation – the Clocktopus – but also his deepest, darkest fear: squids!