Body Parts
Certified anaplastologist Allison Vest opens the doors to her practice and shares the most devastating cases of patients who have lost major body parts and the prosthetics created to assist them.
I Dropped the Nipples
Allison Vest gives a rare glimpse into the world of anaplastology as she creates prosthetics for people with missing body parts; she helps a man who lost his nose, a woman born without an ear and a cancer survivor seeking new nipples.
They Look so Real
A mother who lost her hands to sepsis dreams of one day holding her son again. The aftermath of a car accident has Daniel turning to Allison for a fresh start. Also, an old patient returns after her pet mistakes her prosthetic ear for a chew toy.
Eight-year-old Easton lost both of his ears during a dog attack. Allison aims to restore his missing ears and his confidence. Ian seeks an upgrade for a 40-year-old eye prosthesis while teen mum Montana needs a new toe to keep up with her toddler.