Bored with his success, celebrated mystery novelist Rick Castle teams with NYPD Detective Kate Beckett to solve the case of a copycat killer who re-creates murder scenes from Rick's novels. While solving the case, the two realize that their unorthodox partnership has its benefits and decide to continue working together. Combining his writer's intuition with her creative detective work, they investigate strange homicides in New York, all the while building a strong, if complicated, relationship with each other.
Flowers for Your Grave
Murder mystery author Richard 'Rick' Castle publishes the book in which he kills off his bestseller series' hero, Derek Storm. On that very day, NYPD detective Kate Beckett questions him about two murders in the exact style of his novels.
Nanny McDead
Castle and Beckett investigate the murder of a nanny in her 20s who is found murdered inside a dryer in the laundry room of an upscale apartment building in Manhattan.
The son of a once wealthy family is found dead in Central Park. As Castle and Beckett are working on the investigation his friends are trying to stop them.
The investigation behind a body found wrapped in a rug on the pavement leads Castle and Beckett deep inside the world of politics. There they discover a world of expensive escorts, corrupt investigators and the effects of betrayal.
Castle and Beckett investigate the murder of a woman found frozen and tangled in steel bars at a construction site. The case leads them to look into an old case and also has Beckett thinking about some memories from her past.
Richard Castle thinks a murder is a voodoo ritualistic murder when a silver coin is found in the mouth of an adult male murdered victim. When other deaths pop up including a young girl with a silver coin in her mouth, it's up to the team to find the connection.