Comedy Class by Eric and Ramzy
Éric Judor and Ramzy Bedia are scouring France and Belgium to find the next comedy star. The most promising will have the opportunity to join the Comedy Class, where they will be put through their paces by Éric, Ramzy and other comedians.
Auditions start in Paris
As they wander through Paris, Eric and Ramzy look back on their early days in the city. The mentors discover the first 11 talents to take part in the stand-up exercise on a theme of their choice.
Auditions continue in Marseille and Bruxelles
The Paris adventure concludes with the last two talents appearing in front of the mentors. Eric and Ramzy head for Marseille in search of the new Redouane Bougheraba, where they discover seven new comedy talents.
The final Belgian talents appear before Eric and Ramzy and attempt to convince them that they deserve a place in the Comedy Class. The mentors conclude their travels in Nantes, searching for the rising stars of the comedy world.
Back in Paris with the best 20 talents from the auditions, Éric and Ramzy test the contestants. The number selected is reduced to just 10.
Still accompanied by Florence Foresti, Eric and Ramzy have to choose the ten best talents at the end of the round. They will be judged on a sketch on the theme of talking about oneself.
At the end of the admissions round, the 13 talents still in the competition have eight days to prepare a sketch on the theme of the absurd. Accompanied by Mister V, Eric and Ramzy will choose only 10 to continue the adventure.