Diddy on Trial: As It Happened
Following Sean "Diddy" Combs' criminal trial with weekly reenactments from court transcripts.
The Freak-Off
Witness testimony begins in Sean Diddy Combs' criminal trial in New York. The prosecution's star witness Cassandra Ventura takes the stand against her former boyfriend and boss.
The Assault
Cassandra Ventura details the moments before Combs assaulted her, captured in that now infamous surveillance video. Kid Cudi takes the stand, recounting the moment when he learned his car had been set on fire.
Former employees take us inside Combs' empire, alleging a culture of control, recounting alleged violence and detailing disturbing details behind closed doors.
Testimony about the surveillance video and an allegation that Combs dangled a woman off a balcony; Jane, an alleged sex trafficking victim, takes the stand with a story about her first freak off.
A former girlfriend testifying under the pseudonym Jane shares details about hotel nights she shared with Combs and various male escorts; in cross-examination, the defence questions whether it was jealousy, not trauma, driving her testimony.
After more than six weeks of testimony and 34 witnesses, both sides rest in the criminal trial of Sean "Diddy" Combs; depending on the hands of jurors, will the mogul walk free?