"Dora the Explorer" features the adventures of young Dora, her monkey Boots, Backpack and other animated friends. In each episode, viewers join Dora on an adventure in an animated world set inside a computer. The titular character seeks viewers' help in solving a puzzle or mystery she faces in each episode.
Dora and Boots find a little baby blue bird who fell out of her nest. Poor bird! Can Dora and Boots help? They'll have to go past the Bananas, to start with.
The Big Red Chicken
Dora and Boots read about a chicken that's as big as a house and lives on a big red hill, and they set off to meet him. First they'll have to cross a broken bridge, then open a locked gate.
Dora and Boots hear the ice cream truck nearby, but they just miss it. The truck will be stopping next at Coney Island. Can our hungry heroes reach Coney Island in time?
Dora and Boots are at the farm today, bringing presents to the three little piggies. But when Swiper the fox shows up, the little pigs run away.