Earth Abides
After months of isolation, Isherwood "Ish" Williams learns that most of the world has fallen to a mysterious illness; despite his instincts to further isolate, Ish leads the way to develop a new civilisation.
The Space Between
Ish finds a survivor and feels a romantic spark; he feels the need to see if it is real, or if it is the reality that they are the last two people on earth; rats plague San Lupo; Ish dreams of rebuilding civilisation.