Eureka Seven AO
Ao has always faced discrimination as a foreigner, but his newly revealed blue hair and involvement in the recent crisis spur the islanders to take action against him. And in the process, Ao learns more about his mother.
With renewed resolve to fight to protect the island, Ao takes on the G-Monster with some help. And in the aftermath, Ao begins to learn that the world is more complicated than he had thought.
Ao gets a taste of what it's like to be part of a real mission and a better sense of just how high the stakes are. Meanwhile, strange things are happening around the world, apparently driven by one mysterious individual.