American astronaut John Crichton finds himself thrown across the universe when an experimental mission goes bad. Crichton teams up with a group of rebels involved in an intergalactic battle and begins a journey unlike anything he dreamed was possible while trying to find a way back to Earth.
A female alien seduces Crichton and D'Argo in order to obtain a weapon of mass destruction; Crichton has visions of the future.
Rygel takes a crystal essential to Moya's survival to trade with Tavleks, battle-scarred renegades whose primary business is kidnapping.
Crichton and a female Peacekeeper Tech, left behind by Capt. Crais, join forces to save Moya from an attack by a race of scavengers.
Crichton has a live worm forced into his stomach to protect him from an addictive plant, and bodily fluids of Aeryn and Rygel become explosive.