Curse Of The Ancients
Ancient Global Warming
Professor Alice Roberts charts the rise of civilisation from 6100BCE to the end of the Bronze Age. A time of great architecture, literature and the arts, most of these great civilisations suddenly collapsed, plunging the world into a dark age.
Professor Alice Roberts looks at the rise of the Roman Empire, asking what was the secret to Rome's success? Experts investigate newly discovered battlegrounds in Britain and Spain to find out how Rome defeated her enemies.
Professor Alice Roberts explores the disastrous last days of the Roman Empire and the cataclysmic power vacuum following its collapse; the effects felt even beyond the Empire's borders.