Gravity Falls
Tourist Trapped
Mabel's weird new boyfriend discloses some of the town's strange and uncanny secrets and Dipper finds a mysterious journal.
The Legend of the Gobblewonker
Dipper and Mabel hear rumours that a sea monster lives at the bottom of the local lake, and enlist Soos to take them out on a boat to see if the monster really exists.
Mabel sculpts a life-size wax statue for Grunkle Stan's collection. It's attacked that night and beheaded. Dipper and Mabel decide to investigate.
Dipper and Mabel meet an intriguing new neighbour, an adorable nine-year-old psychic named Li'l Gideon. But his act could be a sham and he could have an evil side.
Dipper tries to impress Wendy by acting older than he is, and goes on a trip that leads to an old abandoned convenience store that may be haunted.
Dipper must learn to be a man. He wanders into the forest and encounters danger, tests of bravery and a giant talking bear.