Irma Vep
Mira is an American movie star disillusioned by her career and a recent breakup, who comes to France to star as "Irma Vep" in a remake of the French silent film classic, "Les Vampires."
The Severed Head
When disillusioned actress Mira Harberg arrives in Paris to immerse herself in the coveted role of iconic villainess Irma Vep in a remake of Feuillade's "The Vampires," an encounter with her former lover Laurie reignites dormant passions.
While Mira revisits her past, Rene unpacks his relationship with his ex-wife, who once also portrayed Irma Vep.
Mira courts offers from the production's financier and her agent as she becomes immersed in her role; René experiences a vision -- and a crisis.
René defends the controversial scene while Mira deals with difficult emotions and immerses herself in her role even more.
After René's latest blow-up on set, production's new plan threatens to reunite Mira with a figure from her past.