John Adams
Join or Die
After the Boston Massacre, John Adams agrees to serve as defence attorney for the accused British soldiers; several years later, he joins the Continental Congress.
Adams nominates George Washington to lead the newly formed Continental Army; Thomas Jefferson drafts the Declaration of Independence; Congress votes to declare independence from England.
In 1781, Adams joyously learns that British troops surrendered to Washington at Yorktown; John and Abigail are reunited in Paris.
President Adams tries desperately to keep the nation out of war; Adams disowns his alcoholic son, Charles; Jefferson claims the presidency after Adams fails to win a second term.