Labyrinth
In modern Carcassonne archaeologist Alice Tanner finds mysterious symbols and a ring with a labyrinth inscribed upon it. After putting the ring on her finger, she faints. When she comes to, has a vision of the place some eight hundred years earlier when Alaïs, member of the Cathar religious sect, lived there.