Les Nuits de Fourvière
All disciplines are welcome at the Nuits de Fourvière! Pop, electro and dance bring the ancient theatre of Lugdunum to life every summer.
Rock legends for over twenty years, The Libertines celebrate the release of their fourth album All Quiet on the Eastern Esplanade in the unique setting of the Théâtre antique de Fourvière.
The Tuaregs of Tinariwen are the kings of North African blues. All it takes are a few notes to transport the audience at the Nuits de Fourvière to the heart of the Sahara.
Mamani Keïta, Fafa Ruffino, Dobet Gnahoré and Kandy Guira represent the Amazones d'Afrique at the Nuits de Fourvière. A concert promoting feminist commitment and music that unifies.