Lost Monster Files
A team of experts with exclusive access to famed cryptozoologist Ivan Sanderson’s lost archive will re-investigate his biggest unexplained cases. Using recent encounters and modern tech, they will find the truth behind these mysterious beasts.
Thunderbird of Pennsylvania
The team makes an incredible discovery while investigating sightings of a large bird of prey terrorising Chestnut Ridge, PA. Sanderson believed it to be the mysterious thunderbird, a pterodactyl-sized, razor-clawed predator documented in Native folklore.
The team investigates a stranger-than-fiction murder mystery involving the legendary Wildman of Minnesota. Also known as the Ice Man, its body became a sideshow attraction that Sanderson examined himself before it mysteriously disappeared.
Ozarks locals report frightening encounters with a mysterious, dragon-like, cave-dwelling beast. Believed to be the legendary Gowrow, the team conducts their most ambitious hunt yet -- above and underground -- and makes a fascinating discovery.