Lost Relic Hunters
Nazi loot, Roman coins, Viking artefacts and Spanish gold are just some of the treasures that regularly pass through the hands of Hamilton White and Carl Cookson as they trace the origin of relics believed to have belonged to the Knights Templar.
The black obsidian chalice, the most stunning relic in Hamilton and Carl's collection, is examined. The pair then head to Portugal to hunt for clues about the chalice's creation. Returning to the UK, the duo investigate its purpose.
A look at what is arguably the most intriguing item in Carl and Hamilton's collection: the 15th century reliquary casket. Although originating from a later period, a series of engravings on it appear to make veiled references to Templar beliefs.
Two treasure hunters investigate a sword and helmet that date back more than 900 years; they work to decode the symbolism on the ancient relics and discover the sword was used in the First Crusade when Christian knights took control of Jerusalem.