Monster Buster Club
This action-comedy follows the adventures of four 10 year-olds protecting their town against alien invasion. Juggling school and top-secret monster busting can be tough, especially when your science teacher turns out to be an alien! Monster Buster Club, or 'MBC' as it is known, follows the exploits of Cathy and her friends on their mission to protect Singletown from troublesome aliens.
All the Popular Kids
A popular new cheerleader invites everyone at school to her big party, except for the MBC kids. Cathy snags an invitation but is trapped with everyone else when the cheerleader turns into an alien intent on taking the entire school (students and building) hostage.
Mindreader
The MBC protects Cathy's mind-reading, alien cousin Elton from the Pincher Bots that want to capture him. In the process, Elton reads Danny's mind and accidentally reveals one of his most embarrassing secrets to the entire school.
The kids must take action when Mark mistakes Mr. Smith's universal communication device for his cellphone, and almost starts an intergalactic war with his rude remarks to the alien callers. Cathy, meanwhile, has discovered the Earth concept of phone gossip.
Sam tries to simultaneously run a school bake sale, and help Cathy babysit for a very hungry toddler, who turns out to be a "dangerous" eater alien. Danny and Chris, meanwhile, must compete against Mark's extravagant efforts to ruin their bake sale.