Music Queer
Charles Trenet - The Extraordinary Garden
Legendary French singer Charles Trenet’s song uses poetic imagery to depict the Jardin des Tuileries, a gay cruising area in Paris.
In 2014 Conchita Wurst became the first bearded drag queen to win the Eurovision Song Contest with an affirming anthem of queer identity.
French singer Eddy de Pretto talks about homophobia and unrealistic expectations of masculinity in a very personal song.
Straight to the point, Girl In Red sings of her same-sex desire and her love for another woman. I Wanna Be Your Girlfriend went viral and became an anthem for a generation of lesbians.
The classic breakup song by Gloria Gayner is a feminist song that was adopted by the gay community as a anthem against adversity.