Mystic Britain
Clive Anderson and Mary-Ann Ochota's journey through Britain's strange and unusual past, exploring everything from the unsettling to the simply surprising, from zombies and mummification to witchcraft.
Witches and Demons
Comedian Clive Anderson and anthropologist Mary-Ann Ochota light-heartedly explore superstition and magic in the Middle Ages, when many Britons believed witches and devils walked the earth.
The Rollright Witch
Clive Anderson and Mary-Ann Ochota visit the 'Whispering Knights' of the Cotswolds, and some ancient stones that, according to legend, are a monarch and courtiers petrified by a witch thousands of years ago.
Explore the history and mystical powers of Hadrian's Wall, the Roman Empire's most impressive British legacy. Hosted by comedian Clive Anderson and anthropologist Mary-Ann Ochota.
Clive Anderson and Mary-Ann Ochota humorously unravel Yorkshire's 'living dead': human remains from the Middle Ages, when it was believed zombies walked England's green and pleasant land.
The chance discovery of a gold-filled Anglo-Saxon royal tomb at Prittlewell, Essex, went global. Comedian Clive Anderson and anthropologist Mary-Ann Ochota ask who this ancient royal was.
Mummification is usually associated with early Egyptians or Peruvians, but as Clive Anderson and Mary-Ann Ochota discover, the practice had reached Britain during the prehistoric Bronze Age.