Onyx Equinox
THE LAST DAY
As Mictlantecuhtli initiates a blood war, the other Gods consider destroying humanity altogether; Quetzalcoatl and Tezcatlipoca make a side bet to see if the lowest-of-the-low can serve as humanity's champion to save the human race.
JAWS OF THE JAGUAR
Jaguar emissary Yaotl informs Izel of his task to close the five gates to the Underworld; an unexpected foe forces Izel to confront his destiny.
Izel heads to Ox Te' Tuun to retrieve an artifact containing the map to the gates; there, he meets twin Ulama ballplayers, as well as a mysterious figure from his past.
Izel, K'in and Yun head towards the second gate at Lakamha, where they encounter a warrior looking to bargain.
As the group heads for Danibaan, one of them suffers a horrifying injury; with nowhere left to turn, they seek help from a mysterious healer.
After an unexpected shift in plans, the group find themselves in the remote city of Tajin, where they are immediately arrested for a crime they didn't commit.