Pete the Cat
Too Cool for School & Pete at the Beach
Pete needs to decide on an outfit for picture day, which leads him to seek fashion advice from friends. Pete and his family go on a trip to the beach so he can surf, but he is not immediately comfortable going in the water and needs brotherly help.
Begin to Begin & Three Bite Rule
Pete has trouble creating a new song for the band to play and needs help from his friends and family. While preparing a dish to bring to school, Pete helps Grumpy embrace the three-bite rule to try new things.
Pete and his friends meet the new kid in town, but hanging out with him is different from what they expect. After Emma delivers a "weird" song, it's up to Pete to prove that weird is cool.
Pete is having a crummy day, but when Grumpy gives him magic sunglasses, he sees the world in a whole new magical light; when the gang is all hanging at the beach, Sally builds a great sandcastle but starts to worry that the tide will wipe it away.
Pete and his friends have to investigate when the cupcakes they made for Dennis' birthday suddenly disappear. Pete and his friends have a fun sleepover, but there is one problem: everyone is having trouble falling asleep when it's time for bed.
Pete and the band decide to play their first gig as a surprise at the town's big picnic, but wind -- and their own nerves -- get in the way and nothing goes as planned. The friends use their imagination to get to school after missing the bus.